Klik her for at oprette en profil
Dagbog og billeder fra Træningslejr i Hirtshals Idrætscenter
17. til 23. april 2011.
Søndag d. 17. april
(Skrevet af Mette, assisteret af Lille Fisk)
Så er turen endnu en gang gået til Hirtshals. For enkelte er det første gang, hvor andre er mere erfarne veteraner på denne tur. Efter en lang bus- og sejltur er vi endelig kommet frem, hvor vi på vanlig vis er blevet modtaget af den kære Mogens. Ellers har vi fået delt værelser, fået dejlig mad og svømmet lige omkring de 4 km. Dagens højdepunkt var da Julius årgang 2000 slog Alexander årgang 1994 på 15 m flyben under vandet. Stærkt Julius!

Nu er tv-hyggen startet så vi er klar til en ny og muligvis hård dag :)

Mandag d. 18. april
(Skrevet af Emma, Asta, Emilie og Maria)
I morges blev hele Hirtshals Idrætscenter vækket af en flok små tosser kl. ca. 06.20! Nå, men turen gik op til morgenmaden lidt efter 7, den var dog lidt (læs meget) kedelig. Efter morgenmaden havde vi en lille pause før vi skulle ind og svømme dagens første træningspas. Midt i træningspasset ankom Morten til Hirtshals, alle var selvfølgelig glade for at se ham. Efter træningspasset på 5 km stod den på lækker lasagne til frokost. Så var der en dejlig pause som alle nød, inden elite holdet skulle ind og have hård dryland i hallen, efterfulgt af et nogenlunde okay træningspas. K2 mødte også op til middel hård dryland, og svømmede derefter 5,1 dejlige km. Pausen for elite holdet bestod af bytur/afslapning. Kl. 18.30 fik vi aftensmad, som bestod af bøffer, kartofler og salat. Eliteholdet skulle svømme dagens sidste pas som bestod af lidt sprinter.

Dagens svømmer: Emil Parnel
Dagens kegle: Alexander Mundt.
Dagens højdepunkt: Da Jonas og Martin lavede 50 armbøjninger hver.

Tirsdag d. 19. april
(Skrevet af Lasse, Kok og Ömer)
Hej. Dagen i dag har været har været en hård dag. Vi startede dagen kl 7:30 med den bedste morgenmad som Hirtshals kan byde på. Dernæst kl. 9 stod vores højt elskede træner Morten klar med en times intensiv dryland, med massere af sprinter. Derefter bød den på to timers træning i vandet på en ca. 5000 km.

Vi havde derefter en pause på tre timer som bestod af frokost og Jackass 3. Så blev det tid til aften træning, som i dag bestod af at vandpas på 7500 - igen en meget hård omgang træning. Til aftensmad fik vi flødekartofler, glaseret skinke, en salat bestående af majs, agurk, gulerod, salat og brød, denne udmærkede omgang mad blev toppet af med lidt fiskefilet og kærgården. Så blev det endelig tid til diverse lege heriblandt, skumtennis, badminton og fodbold, men da Lasse desværre havde knas med knæene måtte han udgå og vendte derfor tilbage til reden, hvor Rambo stod for underholdningen.
Sidst på dagen gik K2 (i høj solskin og små 20 grader) i samlet flok en tur til fyret, bunkerne og stranden – godt med lidt frisk luft!
Dagens svømmer: lille fisk
Dagens mormor: Pernille Agerlin

Onsdag d. 20. april
(Skrevet af Ingrid, Pernille, Camilla, Nicoline og Frederikke)
HEY!!
Onsdag morgen, vågnede Hirtshals Idrætscenter, alt for tidligt, men til god morgenmad og dejligt solskin.…
Derefter var det K2’s tur til ugens længste pas vandet, hvorimod Elite svømmede noget kortere, men rigtig stærkt. Efter en hård træning var der lækker frokost, bestående af pasta med kødsovs (og vi skulle huske salat).
Efter det gik turen til Grenen og Skagen’by, hvor klubben gav is og vi selvfølgelig fik shoppet!! (:
På vejen hjem i bussen fik de fleste sig vidst en lille morfar, og resten set det halve Jylland :-).
Til aftensmaden fik vi kåret dagens svømmer, som blev Frederikke for god præstation i vandet, og Mathias blev dagens morfar. Efter det blev maden serveret, og vi fik schnitzel med kartofler (og masser af salat)
Efter det skulle K2 igen i vandet, hvor de svømmede et kort program efterfulgt af nogle sjove holdkapper bl.a med 50m fri med hajfinne, som skulle af den ene svømmer og på næste inden de kunne fortsætte (se billeder længere nede).
Dagens svømmer: Frederikke Houen
Dagens morfar: Mathias Parne

Torsdag d. 21. april
(Skrevet af Bertil, Oscar, Emil, Julius, Mads, Thomas og Mathias)
Kære dagbog, dagen startede med vi skulle op og spise morgenmad kl. halv otte. K2 var heldige, vi fik den sene træning fra 10-12, stille og rolig svømning. Derefter frokost kl. kvart over 12 hvor vi fik pølsemix og frikadellespyd. Nogle af os gik ned i byen, vi havde sagt det til Kasper, men det havde han glemt, det kostede os 200m fly, øv! Imens sad nogle af de andre og gamede på værelset. Vi hyggede os med filmen ”Never back down” inden eftermiddagens træningspas kl. 4. Her svømmede vi med T-shirt på hele passet, det var Ok hårdt! Til sidst skulle vi lave tider på 100m både med og uden T-shirt. Til aftensmad pressede Kasper så meget mad i K2 drengene at Julius kastede op (og det er han stolt af :-)). Morten fik 100 armbøjninger for at have glemt sin jakke, nøgler og pung i svømmehallen. Bagefter var der dryland ude på kunstgræsbanen, det var fint nok. Nu ser vi alle sammen "Far til fire" inden vi skal i seng... Godnat.
Dagens svømmere: Christoffer Kok og Elisabeth Lyngfeldt
Dagens besse: Julius Thielst

Fredag d. 22. april
(Skrevet af Freja, Victoria, Mia, Mathilde og Elisabeth)
Kære dagbog, vi svømmede 5.700 meter om morgenen, det var ok hårdt. Nogle var en tur i byen og andre slappede af på værelset inden frokost. Vi spiste frokost kl. kvart over 12, derefter slappede vi lidt mere af inden vi skulle have fælles dryland. Efter dryland skulle vi ind og svømme, vi startede med almindelig svømning i 15 minutter. Så lavede vi holdkapper og bagefter legede vi. Vi startet med at lavede normale holdkapper, derefter lavede vi lege holdkapper som at hoppe fra vipper, og den slags – det var MEGA sjovt!! Så var der aftensmad (flæskesteg) og derefter mødes vi i hallen, opdelt i de samme hold som i svømmehallen og lavede quiz – 17 spørgsmål om alle mulige mærkelige ting. Englebasserne vant den samlede holdkonkurrence. Til aften var der frugtsalat og softice til dessert – lækkert. Vi skulle tidligt i seng, da vi skulle op 04:45 næste morgen!
Dagens svømmer: Freja Skov
Dagens besse: Ömer Benli

Lørdag d. 23. april

Lørdag startede meget tidligt for K2, op kl. 04:50, lidt hurtig morgenmad til dem der havde lyst og derefter i vandet et par timer. K1 kom først i vandet kl. 07:00, men skulle dog lige pakke og rydde op på værelserne inden. Ved 9-tiden serverede køkkenpersonalet en lækker brunch. Derefter ud i bussen, 2 timer til færgen, knap 3 timer på færgen og derefter 2 timer til Helsingør.
Træningslejerens svømmer: Lasse Vestergaard
Træningslejerens mormor (læs: humør bombe): Maria Mundt

Afsluttende kommentar fra Cheftræneren:
"Puhaa, det var så mit, tja 7. eller 8. gang i Hirtshals. Det var for mit vedkommen et dejligt gensyn, ikke kun med stedet (da jeg ikke har været der i 2 år), men også den atmosfære og indvirkning stedet har på svømmerne. Jeg oplevede mange af 2. holds svømmerne i aktion for første gang og snakkede med en del af dem om alt mellem himmel og jord - for at bruge ungernes ord: Mega fedt. 1. holdet fik afprøvet en lidt anden form for træningslejr, nemlig: Intensitets træningslejr, dvs. vi svømmede ikke så langt (4-5-6 km ca. per pas), men med mange intense serier hver dag. Nogen kunne lide det andre skal lære det.

Jeg blev generelt positivt overrasket over niveauet på K2 og har allerede nu set et par fremtidige elitesvømmere, nogle som nok skal komme rigtig lang med svømning hvis de har lyst. Specielt på pigesiden er jeg meget positiv. Mens drengene lige skal vokse lidt både fysisk og psykisk. Men de kommer hurtigt efter det, mange af drengene på førsteholdet nu, var heller ikke de største eller de mest åbenlyse talenter for en del år siden – men er nu med i toppen af dansk svømning.

På eliteholdet var stemningen god og alle leverede fremragende træning, ingen faldt igennem og alle bakkede hinanden op, fik lært lidt teknik og fik nogle nye venner. K2 fik rykket nogle grænser og mødt nye venner samt fik svømmet en del, ca. 55 km – Flot. Så alt i alt en af de bedre træningslejre, både træningsmæssigt og socialt, men også måden alle var på og snakkede på kryds og tværs med hinanden på. Det var en fornøjelse.
Jeg hyggede mig med holdlederne og kan kun anbefale andre forældre i fremtiden om at tage med og opleve ungerne og trænerne på en træningslejr. Tak for en god lejr og forsat god påske. Morten"
Afsluttende noter fra holdlederne:
Tusind tak til alle ungerne for en rigtig god og hyggelig træningslejr. I har virkelig været seje og knoklet på både med træning, leg og hygge. I har generelt set været rigtig gode til at høre efter hvad der blev sagt, rydde op efter jer samt komme til tiden. Det har dermed været en fornøjelse, at være sammen med jer de forgangne seks dage.

Til forældrene kan vi da også fortælle, at børnene fik ros, især af køkkenpersonalet. De mente, at der var mange andre hold, der kunne lære af vores/jeres børn. Nogle stykker har været syge, andre har haft hjemve, men fælles for alle har været ønsket om at blive og få det bedste ud af det, hvilket lykkedes for dem alle. Godt gået! De fleste af de syge nåede også, at blive raske, inden vi kom hjem.

Så alt i alt en rigtig god træningslejr, som det har været en fornøjelse, at få lov til at deltage i.