Antidoping regler

Helsingør Svømmeklub er medlem af Dansk Svømmeunion og følger de tilgængelige love og regler fastlagt af idrættens officielle organisationer. Som svømmer og medlem af Helsingør Svømmeklub må du jf. vores vedtægter og svømmeunionens love og regler naturligvis ikke benytte nogen som helst former for ulovlige præparater.

Lovgivning
Den nationale lovgivning er fastsat af Anti Doping Danmarks (ADD), mens de internationale antidopingregler er fastsat af Det Internationale Antidopingagentur, WADA.

Dit ansvar som idrætsudøver
Som idrætsudøver er det dit ansvar at overholde antidopingreglerne. Det vil sige, at du skal kende til og følge de gældende regler og retningslinjer for antidoping.

Ordineret medicin
Vær særlig opmærksom på at du ikke kan regne med, at den ordinerende læge kender alle opdaterede antidoping regler. Ordinerer din læge medicin til dig, skal du altid kontrollere om medicinen er godkendt. Vær også opmærksom på, hvis du spiser kosttilskud om det er på den godkendte liste.

Det er til enhver tid dit ansvar som idrætsudøver, at få tjekket om præparatet må anvendes og ikke står opført på listen over forbudte præparater.

Myndigheder

Dopinglisten og medicinsk dispensation