Velkommen til H2O-Camp

I Helsingør Kommune er skolesvømningen et 2-ugers intensivt læringsforløb, kaldet H2O-Camp.

H20-Camp er udviklet som et intensivt læringsforløb på to gange en time om dagen i to camp forløb. Børnene bliver undervist dagligt i svømning, men også i livredning, strand- og badesikker, førstehjælp, kost og motion og meget andet. Eleverne vil på H2O-Camp også møde den Nordsjællandske Kystlivrednings Tjeneste og Helsingør Kommunes Beredskab.

Svømmeundervisningen på H2O-Camp

På H2O-Camp undervises eleverne i svømning og livrednings af Helsingør Svømmeklubs trænere, som alle er uddannede svømmeinstruktører.

På H2O-Camp undervises der ikke i klassisk banesvømning, men derimod ud fra moderne svømnings principper om vandføling, kropskontrol og svømningens fire grundelementer balance, fremdrift, vejrtrækning og elementskifte. Kombinationen af disse elementer giver i længden de dygtigste svømmere.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål til svømmeundervisningen på H2O-Camp er du altid velkommen til at kontakte os på mail uafdelingen@svommeklubben.dk

Vores sponsorer