Vores Undervisning

Helsingør Svømmeklubs mål er at tilbyde den bedste undervisning for vores medlemmer.

Vi underviser efter moderne svømnings principper, og sætter en stor ære i at læring skal ske igennem leg. Vi underviser efter det enkelte barns niveau og behov. Vi arbejder med udviklingen af de 4 grund elementer i vand; balance, elementskifte, vejrtrækning og bevægelse. Du vil derfor opleve, at vi ikke altid træner klassisk svømning i en undervisningstime, men arbejder med udviklingen af et af de elementer, som er en forudsætning for at lære at svømme.

Undervisning efter nyt Svømmeskolekoncept

Vores koncept hedder "Swim4Life", og hver undervisningssæson er inddelt i 4 perioder med forskellige fokus.

Vores 4 perioder hedder AquaReady, AquaSkills, AquaSwim og AquaSafe.

Vi arbejder med alle 4 temaer på tværs af hold, men med forskellige sværhedsgrader.

Praktisk

Når man tilmelder sig et undervisningshold, skal man stå omklædt og klar i hallen, på det tidspunkt ens hold starter. Træneren vil starte med at krydse de fremmødte elever af på en tablet. Herefter starter undervisningen.

Vi anbefaler, at børn fra 3-års alderen bruger svømmebriller.

Det er vigtigt at man er rask, ikke har spist et stort måltid lige inden og at man har været ordentligt på toilettet, så vi undgår fækalier i vandet, og dermed aflysninger.

Flytte hold

Ønsker I at flytte hold, evt. efter opfordring fra jeres træner, kontakt da vores kontor, enten på mail uafdelingen@svommeskolen.dk eller telefonisk på 4275 2229 i kontortiden, hvorefter vi hjælper jer med at flytte hold. Vi opfordrer til, at I forinden har orienteret jer om eventuelle ledige pladser, via vores tilmeldingsmodul, så I ved hvornår det passer jer bedst. Hvis I ønsker at flytte hold, uden en anbefaling fra klubben, herunder trænere, svømmekonsulenter eller kontoret, bliver der tillagt et flyttegebyr på 35 kr. pr. holdryk.

Aflysninger

Vi bestræber os naturligvis på, ikke at have aflysninger af undervisningen, udover allerede planlagte aflysninger ved sæsonstart, jf. vores kalender som du finder HER. Ved uforudsete hændelser, så som fækalier, tekniske reparationer/nedbrud eller pludselig opstået sygdom, vil I hurtigst muligt modtage besked omkring aflysningen.

Som det fremgår af klubbens medlemsbetingelser, gives der ingen reduktion, refusion eller erstatningsundervisning, når træningen må aflyses pga. ovenstående årsager eller andre uforudsete hændelser. Allerede planlagte aflysninger er medindregnet i det samlede antal svømmegange for sæsonen, som er det samme for alle hold.

Hvis vi er nødsaget til at aflyse en undervisningsgang, melder vi det enten ud via mail eller sms, alt efter tidsrammen, så derfor er det vigtigt at jeres kontaktoplysninger i jeres profil er opdateret og korrekte.

Melde afbud

Hvis du kun er fraværende én enkelt eller to gange, er det nok at sige det til træneren undervisningsgangen før, og hvis du er syg en enkelt gang, behøver du ikke melde afbud. Hvis du er fraværende mange gang i træk, vil vi meget gerne høre det på kontoret via mail uafdelingen@svommeskolen.dk så vi kan give træneren besked. Du vil aldrig blive afmeldt dit hold pga. fravær.

Spørgsmål til svømmeundervisningen

Trænerne koncentrerer sig om deres svømmerne, så hvis du har spørgsmål til selve undervisningen, så opfordrer vi til, at du kontakter kontoret på mail: uafdelingen@svommeklubben.dk, eller telefonisk. Særlig information omkring dit barn, som det er relevant for træneren at vide, såsom diagnoser som f.eks. ADHD, autisme, nedsat hørelse, slem vandskræk mm. er vi glade for, at I fortæller til træneren, så de ved hvordan det bedst håndteres. Øvrige emner bedes du kontakte kontoret omkring, så skal kontoret nok videregive informationen til træneren.