Babysvømning

Vi tilbyder babyhold i varmtvandsbassin fra dit barn er 6 uger til og med 4 år.

Vi tilbyder både undervisning i dagstimerne, hvis du er på barsel, og har også hold for de mindste lørdag og søndag morgen, samt tirsdag, torsdag, fredag og søndag sen eftermiddag og aften.

Til babysvømning skal barnet have en forældre/ledsager, med i vandet til hver undervisning. Vi anbefaler at barnet i så vidt muligt omfang, har den samme ledsager med hver gang, således både barn og ledsager bliver vant til undervisningen, og kan følge med i opbygningen og udviklingen.

Barnet skal veje mindst 4 kg., og have lagt navle inden I begynder til svømning. Som mor skal du have været tilset af en læge efter fødslen, inden du går i vandet første gang.

Vi anbefaler at I læser vores velkomstbrev til babysvømmere, inden du starter til undervisning. Velkomstbrevet finder du HER

Svømning for mødregrupper

Ønsker du og din mødregruppe at gå til svømning sammen, har vi i nogle tilfælde muligheden for at sætte hold op til jer. Henvend jer til klubbens kontor på mail uafdelingen@svommeklubben.dk eller i på telefon 42752229 i vores telefon for at høre mere.

Praktisk omkring småbørn i svømmehallen

Når du ankommer til svømmehallen, kan du låne en af svømmehallens klapvogne til at tage med i omklædningen. Klapvognene findes i mellemgangen mellem klublokale og svømmehallens omklædning. Bemærk at klapvogne ikke kan lægges helt ned. Alternativt kan I benytte egen autostol.

Hygiejne & påklædning:
Både du og dit barn skal have været igennem svømmehallens omklædningsrum og bade inden undervisning. Blebørn skal altid være iført badeble samt tætsiddende badetøj, når de er i bassinet.

I omklædningsrummene finder du puslehynder, badekar samt specielle højstole til tage med under bruseren. Ved varmtvandsbassinet finder du også puslebriks samt puslehynder. Bemærk at I skal bade i omklædningsrummene.

Flaske, amning og sut

I er altid velkommen til at give flaske eller amme både før, under og efter undervisningen. I er også velkommen at benytte det lille indhak bagved varmtvandsbassinet, og på trappen i vandet. Det kan ofte være en god ide, at give mad omkring bassinet, da børnene således forbinder stedet med noget trygt og godt. Børnene er altid velkommen til at bruge sut i vandet, da det kan være med til at skabe tryghed de første undervisningsgange.

Klublokalet

I svømmeklubbens klublokale finder du mikroovn, højstole og sofaer,  hvor du kan slappe af med dit barn eller give mad, før eller efter undervisning.